بر گزاری محفل موفقانه انجمن ( اطفال به ما نیاز دارند ) در آلمان
گزارشگر صنم عنبرين گزارشگر صنم عنبرين

همه ی ما میدانیم که کودکان در افغانستان از ناگواری های فراوانی رنج می برند، خشونت خانوادگی،کار اجباری جنگ و نا امنی ها سبب می شود که اطفال صحت وسلامت خود را از دست دهند .

در حالی که کودکان نسل آینده هر ملتی و میراث دار اصل فرهنگ، تمدن، تاریخ و عنعنات قومی و مذهبی نسل انسانی، به شمار می رود. در حقیقت تمام تلاش های انسانها در کنار آسایش شخصی خویش، سعی می کنند آسایش و رفاه فرزندان خود را فراهم آورده و چیزی از خود برای آنان به میراث بگذارند.

آری ملتی می تواند تحول پذیر باشد که جریان تحول نه در میان بزرگان و میان سالان، بلکه در میان نسل جدید آن که اطفال و نوجوانان را در بر می گیرد آغاز شده باشد، چون نسل میان سال و پیران جامعه، نه تحول پذیرند و نه تحول پذیری آنان تأثیر شگرف برای جامعه می گذارد.

متأسفانه میراث به جای مانده برای فرزندان ما، فقط جنگ و خشونت و ویرانی است، مهمتر از همه توجه بیشتر به وضعیت روحی و روانی کودکان افغانستان است که کودکان خسته از جنگ خشونت ها را در جسم ، روح و روان خود تجربه کرده اند. پس آنچه را باید در نظز بگیریم برنامه ریزی هایست برای رشد و ارتقا و رفاه کودکان در افغانستان . انجمن (اطفال به ما نیاز دارند )

از جمله انجمن های فعالیست که در راستای کمک به اطفال معیوب و داغ دیده خدماتی طبی شایانی کرده اند که بعد از ظهر یکشنبه مورخ 24 اگست 2008 درشهر (Biebesheim) شاهد برگزاری محفل بمانسبت خدا حافظی با چند تن اطفال معیوب که دوباره صحت خود را بدست آورده و روانه دیار بودند و هم چنین اسقبال از اطفالی که برای معالجه تاه به آلمان رسیده اند ودر ضمن گزارش کار کرد های این انجمن در ماه های اخیر را در بر می گرفت بودیم

در این محفل در پهلوی اعضای انجمن بیشتر از سه صد نفر حضور داشت

. محترمه پلوشه فقیر زاده و محترم آقای شریف فقیر زاده دو گرداننده موفق کشورما با فروغ جان زمان  با صدای دلپذیر شان آغاز گر برنامه شدند.

در ابتدا خانم دوکتورس زرمینه زمان که در هیت رهبری انجمن مسول بخش صحی هستند پیرامون کار و چگونه گی فضا سازی برای کمک های طبی به اطفال نیاز به کمک صحبت کردند پس از آن محترم ( دیونده ) ریس انجمن در مورد کار و فعالیت های شان گزارش مفصل ارایه داشتند . بعدا محترم دکتور مهرین پیرامون وضعیت اطفال و مشکلات صحی که اطفال به آن مواجه هستند صحبت کردند سپس محترم داکتر داد رس ریس انجمن دوکتوران افغانستانی مقیم آلمان اظهار همکاری های شان را برای اطفال مریض کردند به تعقیب محترم دکتور ( کمّن) و محترمه دکتورس زبیده صدیقی در باره کار و فعالیت در پهلوی این اتحادیه و راجع به ایجاد وضرورت پروژه شکر در کابل حرفهای داشتند . پس از آن دو تن به نمایندگی از فامیل های گرامی که سر پرستی کودکان مریض را در آلمان به عده دارند سخن گفتند و خواستار کمک های بیشتر هموطنان ما در این راستا شدند در تعقیب اطفال نازنینی که دوباره صحت شان را بدست آورده اند با لهجه هاس شیرین هر ولایت وطن عزیز ما پیام خود را برای هموطنان و پاس و سپاس خود را از خدمات این انجمن نمودند .

بعد از یک وقفه کوتاه برای صرف عصرانه محفل دوباره آغاز یافت . در ابتدا بخش دوم هیت ریسه سه انجمن دیگر پیرامون فعالیت هایشان صحبت نموده و بر علاوه که از شفافیت کارکرد های انجمن هایشان سخن گفتند فعالیت های انجمن اطفال به ما نیاز دارند را ستایش نموده و از این انجمن ابراز قدردانی نموده و وعده های همکاری های بیشتر را به این انجمن دادند. سپس

سروده های دلپذیرخانم انجیلا پگاهی و سیما سما به سمع حاضرین رسید دقایق اخیر بخش دوم را نمایش لباس که توسط دختران جوان به راه انداخته شده بود زینت بخشید . و قسمت اخیر محفل که به موسیقی اختصاص داده شده بود هنرمندان خوش صدای کشورما محترم سمیع رفیع ، حفیظ بخش ، غیاث بیدار و دیگران با صدای گیرا وغزل های دلپذیرشان روح محفل را نوازش دادند .

در پایان محفل خانم زرمینه زمان از اعتماد حاضرین و همکاری بیدریغ اعضای انجمن ابراز امتنان نموده و با شاخه های گل از فعالین انجمن و تعدادی هموطنان مان که نقش فعالی در راستای کمک به اطفال معیوب داشته اند سپاس گذار شد .

محفل حوالی 12 شب در فضای صمیمی پایان یافت .


September 2nd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها